מרתק: כך הוקם מפעל החפץ חיים העולמי

    עמית דניאל No Comments on מרתק: כך הוקם מפעל החפץ חיים העולמי

    בשיחה מרתקת מספר הרב אהרן מרגליות על מפעל החפץ חיים העולמי שהקים עם בנו ברוך • השיחה שהגיעה למשרד, הנסיעה באישון ליל והמפעל שקרם עור וגידים בפחות מלילה אחד • האזינו

    הרב משה בן לולו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "הפוך על הפוך", שוחח הרב משה בן לולו עם הרב אהרן מרגליות כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – נצור לשונך. הרב מרגליות שהתפרסם בזכות סיפור חייו המרתק ומלא האמונה, הוא גם נמנה על מייסדי מפעל החפץ חיים העולמי ובתכנית הוא סיפר על רגעי ההקמה באישון לילה.

    תחילה סיפר הרב מרגליות מהו מפעל החפץ חיים העולמי בשבילו, "מפעל החפץ חיים העולמי מבחינתי הוא תשובת המשקל למה שסבלתי כילד וכנער מלשונות רעים בסביבתי. היה קשה לי לשמוע ביקורת מרושעת. סבלתי הרבה מאד מלשונות רעים. באיזשהו שלב בחיים שהרגשתי רע מאד מזה, אמי ע"ה אמרה לי 'תדע לך שכל מה שאדם עובר בחייו זה סולם. הברירה בידיו להיכן לכוון את הסולם, כלפי מעלה – לצמוח מזה או כלפי מטה – להישבר מזה. זה חלחל בי" הוא מספר.

    "כשגדלתי והרביתי לחשוב על מה שעברתי. חשבתי איך אני יכול לעשות סולם בעיקר מלשונות הרעים. ובאחד מימי חמישי בשעות הערב, בזמן האינתיפאדה הראשונה, בני הגדול ברוך מתקשר ואומר לי 'צריכים לעשות משהו, חשבתי על רעיון שאנשים יתחילו ללמוד שמירת הלשון'. אמרתי לו 'איך אתה עושה דבר?' הוא אמר לי שיעשו מבחנים בשמירת הלשון עם ספרים פתוחים פעם בחודש'. אמרתי לו 'ספרים פתוחים?' הוא אומר לי 'כן, זה יעודד אנשים לבוא'. הוא אמר לי 'אבא אני לא נרדם, אני חייב לעשות משהו עם הרעיון הזה'. נסעתי אליו וישבנו ודיברנו מ-01:00 בלילה ועד ל-05:00 בבוקר אז כבר היו מודעות מנוסחות" מספר הרב מרגליות.

    "לפני שבת, כל אשדוד היתה מוצפת במודעות למבחנים ביום ראשון. חשבנו שיגיעו מקסימום 80 איש, חשבנו על מלגות של 20 לבחור בישיבה קטנה, 40 לבחור בישיבה גדולה ו-60 לאברך. ישבנו ועשינו מבחנים ברמות שונות. הכנתי מספר מסוים של מבחנים אבל כל הערב מצאתי את עצמי מצלם עוד מבחנים ועוד מבחנים. בסופו של דבר היו 420 נבחנים. מהר מאד עשינו 3 ערבים בחודש וכך זה גדל וגדל".

    "היום" הוא מספר "זהו מפעל מיוחד. יש לנו גם קו 0722-705-705 קו של שמירת הלשון. יש שם שיעורים בשמירת הלשון, קו של שאלות ותשובות, סיפורים מדהימים, שיעורים ב'אהבת חסד', מבחנים טלפוניים ועוד הרבה נושאים שקשורים לשמירת הלשון. זה בעלות שיחה מקומית רגילה".

    האזינו:



    0 תגובות